Εδώ και αρκετό καιρό, είμαστε προ των πυλών τετελεσμένων μεθοδεύσεων, της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες αφορούν υποβαθμίσεις, συγχωνεύσεις ακόμα και καταργήσεις σχολικών συγκροτημάτων στην περιφέρεια Πελοποννήσου. Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, αναφέρουμε πως στους Νομούς Αρκαδίας, Μεσσηνίας και Λακωνίας , τελικά έγιναν πραγματικότητα και επιβεβαιώθηκαν με το χειρότερο τρόπο οι φόβοι μας. Η κυβέρνηση παρερμηνεύοντας τον Καλλικράτη προχωρά σε μια πρωτοφανή υποβάθμιση, τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης . Και αυτό ερήμην των τοπικών κοινωνιών, της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης, πέρα και πάνω από κάθε κοινή λογική.
Και ενδεικτικά σας αναφέρω׃
Στην Αρκαδία το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε για τα Γυμνάσια πως :
• Συγχωνεύονται το Γυμνάσιο Νεστάνης και το 2ο Γυμνάσιο Τρίπολης. Το όνομα του σχολείου που θα προκύψει από τη συγχώνευση, είναι 2ο Γυμνάσιο Τρίπολης
• Συγχωνεύονται το Γυμνάσιο Βλαχοκερασιάς και το Γυμνάσιο Τεγέας. Το όνομα του σχολείου που θα προκύψει από τη συγχώνευση, είναι Γυμνάσιο Τεγέας.
• Συγχωνεύονται τα Γυμνάσια Λαγκαδίων και Δημητσάνας με το Γυμνάσιο Βυτίνας. Το όνομα του σχολείου που θα προκύψει από τη συγχώνευση, είναι Γυμνάσιο Βυτίνας.
Για τα Δημοτικά tα στοιχεία το Υπουργείου Παιδείας προβλέπει:
• Το Δημοτικό Σχολείο Κοσμά υποβιβάζεται από 2/θέσιο και μονοθέσιο.
• Καταργείται το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Σώστη.
• Καταργείται το Νηπιαγωγείο Δάρα.
• Συγχωνεύονται το 1/θ ΔΣ Πάπαρη και το 5ο (12/θ) ΔΣ Τρίπολης.
• Συγχωνεύονται το 3/θ ΔΣ Αγιωργητίκων και το 6ο (6/θ) ΔΣ Τρίπολης.
• Συγχωνεύονται το 1/θ ΔΣ Αρτεμισίου και το 1/θ ΔΣ Λουκά με το 3/θ ΔΣ Νεστάνης .
• Το 1/θ ΔΣ Δάρα συγχωνεύεται με το 6/θ ΔΣ Λεβιδίου.
• Το 1/θ ΔΣ Βουρβούρων συγχωνεύεται με το 2/θ ΔΣ Βλαχοκερασιάς.
• Το 2/θ ΔΣ Λεονταρίου συγχωνεύεται με το 2ο 8/θ ΔΣ Μεγαλόπολης.
• Το 1/θ ΔΣ Περδικονερίου συγχωνεύεται με το 6/θ ΔΣ Τροπαίων.
• Tο 1/θ ΔΣ Δάφνης συγχωνεύεται με το 2/θ ΔΣ Νεοχωρίου.
• Το 3/θ ΔΣ Δολιανών συγχωνεύεται με το 3/θ ΔΣ Μελιγούς.
• Το 1/θ ΔΣ Πηγαδίου συγχωνεύεται με το 1/θ ΔΣ Πελετών.
• Το 2/θ ΔΣ Πουλίθρων συγχωνεύεται με το 12/θ ΔΣ Λεωνιδίου.
Στον Νομό Μεσσηνίας, είχαμε׃
Υποβιβασμός Δημοτικού Σχολείου:
• Από 5ο 8/Θ Δ.ΣΧ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ σε 5ο 6/Θ Δ.ΣΧ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Συγχωνεύσεις Δημοτικών Σχολείων:
• 17ο 6/Θ ΔΗΜ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ+ 9/Θ 12ο ΔΗΜ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ σε 12ο 12/Θ ΔΗΜ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
• 6/Θ 3ο ΔΗΜ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΩΝ+6/Θ 2ο ΔΗΜ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΩΝ + 2/Θ ΔΗΜ ΜΑΡΑΘΟΠΟΛΗΣ σε 2ο 12/Θ ΔΗΜ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΩΝ
• 4ο 6/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ+ 2ο 7/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 2ο 12/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
• 2/Θ ΔΗΜ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ+ 1ο 12/Θ ΔΗΜ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ σε12/Θ 1ο ΔΗΜ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ
• 2/Θ ΔΗΜ ΣΤ. ΚΑΛΟΥ ΝΕΡΟΥ+1ο 12/Θ ΔΗΜ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ σε12/Θ 1ο ΔΗΜ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
• 2/Θ ΔΗΜ ΨΑΡΙΟΥ+6/Θ ΔΗΜ ΔΩΡΙΟΥ σε 6/Θ ΔΗΜ ΔΩΡΙΟΥ
• 1/Θ ΔΗΜ ΑΒΡΑΜΙΟΥ+3ο 12/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 12/Θ 3ο ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΟΥ+1ο 7/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 7/Θ 1ο ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΚΑΤΩ ΑΜΦΕΙΑΣ+7/Θ ΔΗΜ ΘΟΥΡΙΑΣ σε 7/Θ ΔΗΜ ΘΟΥΡΙΑΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΚΟΡΥΦΑΣΙΟΥ+1ο 9/Θ ΔΗΜ ΠΥΛΟΥ σε 6/Θ 1ο ΔΗΜ ΠΥΛΟΥ
• 1/Θ ΔΗΜ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ+2ο 6/Θ ΔΗΜ ΧΩΡΑΣ σε 6/Θ 2ο ΔΗΜ ΧΩΡΑΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΝΕΑΣ ΚΟΡΩΝΗΣ+4/Θ ΔΗΜ ΛΟΓΓΑΣ σε 4/Θ ΔΗΜ ΛΟΓΓΑΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΣΟΥΛΗΝΑΡΙΟΥ+2/Θ ΔΗΜ ΣΤΕΝΩΣΙΑΣ+4/Θ ΔΗΜ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ σε 5/Θ ΔΗΜ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ
• 1/Θ ΔΗΜ ΧΡΥΣΟΚΕΛΛΑΡΙΑΣ+6/Θ ΔΗΜ ΧΑΡΑΚΟΠΙΟΥ σε 6/Θ ΔΗΜ ΧΑΡΑΚΟΠΙΟΥ
Συγχωνεύσεις Νηπιαγωγείων:
• 1/Θ ΝΗΠ ΑΒΡΑΜΙΟΥ+2/Θ 2ο ΝΗΠ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 2ο 2/Θ ΝΗΠ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
• 1/Θ ΝΗΠ ΚΑΤΩ ΑΜΦΕΙΑΣ+1/Θ ΝΗΠ ΘΟΥΡΙΑΣ σε 1/Θ ΝΗΠ ΘΟΥΡΙΑΣ
• 1/Θ ΝΗΠ ΣΤΕΝΩΣΙΑΣ+1/Θ ΝΗΠ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ+1/Θ ΝΗΠ ΧΑΤΖΗ +1/Θ ΝΗΠ. ΣΟΥΛΗΝΑΡΙΟΥ σε 2/Θ ΝΗΠ ΣΟΥΛΗΝΑΡΙΟΥ
Καταργήσεις Νηπιαγωγείων:
• 1/Θ ΝΗΠ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ
• 1/Θ ΝΗΠ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ
• 1/Θ ΝΗΠ ΚΑΤΩ ΑΜΦΕΙΑΣ
Συγχωνεύσεις Σχολικών Μονάδων Δ.Ε.:
• ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΡΟΠΗΣ +ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ σε ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ
• ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΠΑΝΑΚΙΟΥ+ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ σε ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
• ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΛΟΓΓΑΣ+ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ σε ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ
• ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΙΑΒΟΛΙΤΣΙΟΥ +ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ σε ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ
• 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ+1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
Πρόκειται για μία απόφαση που θέτει σε πρωτοφανή κίνδυνο τόσο την βιωσιμότητα των χωριών της Αρκαδίας αλλά και της υπόλοιπης Περιφέρειας Πελοποννήσου, όσο και την οικονομική εξυγίανση της, που με τόσες θυσίες έχει επωμιστεί ο ελληνικός λαός. Είναι ενδεικτικό, ότι τουλάχιστον οι τρείς από τους πέντε δήμους του νόμού Αρκαδίας, έχουν ήδη εκδώσει σχετικά ψηφίσματα (Δήμος Μεγαλόπολης ,για Καρύταινα κ Λεοντάρι , Δήμος Γορτυνίας , για Δημητσάνα ,Λαγκάδια κλπ ,καθώς και ο Δήμος Β. Κυνουρίας ), είναι απαράδεκτο-όπως π.χ. στα Δολιανά-, να υπάρχουν μαθητές που θα διανύουν μέχρι και 50 χιλ. την ημέρα για να «βρεθούν» στο νέο τους σχολείο!!!
Το ίδιο συμβαίνει, στην περιφερειακή ενότητα Μεσσηνίας με αντίστοιχες αντιδράσεις, ιδιαίτερα στην περιοχή της Τριφυλλίας- Κοπανάκι, Διαβολίτσι, Μερόπη κλπ-, στην περιφερειακή ενότητα Λακωνίας , ιδιαίτερα στον Δήμο Ευρώτα, στην περιφερειακή ενότητα Αργολίδας, αλλά και στη περιφερειακή ενότητα Κορινθίας όπου έχουν εκδοθεί αντίστοιχα ψηφίσματα, ή συνεδριάζουν εκτάκτως τα Δημοτικά Συμβούλια, ενώ ανάστατοι είναι οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων!
Και αυτό γιατί η πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες είναι πολύ τελείως διαφορετική, από αυτή που έχει στο μυαλό της το Υπουργείο Παιδείας.
Με πρόσφατο πόρισμα του το Ινστιτούτο Μεταφορών κατέδειξε την κατασπατάληση Δημοσίου χρήματος από τις μεταφορές μαθητών καθώς πολλές φορές επταπλασιάζεται το κόστος σε σχέση με το προβλεπόμενο του Νόμου.
Είναι δε, απορίας άξιο, πόσα έξοδα επιπλέον θα επιβαρυνθούν οι Δήμοι που ουσιαστικά αυτοί επωμίζονται την μεταφορά των μαθητών, ιδιαίτερα, την στιγμή που δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι πόροι.
Πόση επιπλέον ταλαιπωρία θα επωμιστούν μαθητές, ακόμα και Δημοτικού , όταν ο μέσος χρόνος που προβλέπει το Νομοσχέδιο για την μεταφορά τους είναι από 30- 45 λεπτά και φυσικά αυτός ο χρόνος θα αυξάνεται- σε μέρη ορεινά και με βαρύ χειμώνα όπως είναι πολλά της Αρκαδίας ;
Ποια παιδαγωγικά κριτήρια τηρούνται όταν ο ΟΣΚ σε έκθεση του τονίζει, πως υπάρχουν ήδη 1138 προκατασκευασμένες αίθουσες και τώρα υπερσυγκεντρώνονται επιπλέον μαθητές σε μη λειτουργικά σχολεία;
Και με ποιο τρόπο θα θωρακίσουμε την ελληνική ύπαιθρο όταν με Νόμους οδηγούμε την νέα γενιά , το μέλλον της ελληνικής υπαίθρου, προς την αστυφιλία και την εγκατάλειψη του τόπου που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν ;
Τα ερωτήματα δεν είναι ρητορικά αλλά επιζητούν απαντήσεις, καθώς φαίνεται πως για το Υπουργείο, ήταν τελικά πιο εύκολο αντί να εξυγιαίνουν το σύστημα μεταφοράς των μαθητών και να εξορθολογήσουν την ανάπτυξη των σχολικών μονάδων, εξετάζοντας την ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής, με την ευκαιρία και της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους Δήμους, να κόψουν «κεφάλια», κατά το γνωστό «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»!!
Είναι σαφές πως η περιφερειακή ανάπτυξη με τέτοιου είδους νομοσχέδια μπαίνει στο περιθώριο και ο ήδη βεβαρημένος οικογενειακός προϋπολογισμός θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο.
Είναι ακόμα σαφές πως το νομοσχέδιο αποτελεί την ταφόπλακα για την εκπαίδευση στο τόπο μας και θα έχει πολλαπλές και αρνητικές επιπτώσεις. Είναι απαραίτητο, με κάθε τρόπο να θωρακίσουμε, τόσο την εκπαίδευση των παιδιών μας , τα χωριά μας να μην ερημώσουν, όσο και το αυτονόητο δικαίωμα του πολίτη να λαμβάνει τις υπηρεσίες αυτές, από το κράτος, στον τόπο διαμονής του .
Όταν ευαγγελιζόμαστε την νέα αναπτυξιακή προοπτική της ελληνικής περιφέρειας , με το πρόγραμμα «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», δεν μπορούμε να εκπονούμε σχέδια ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗΣ των χωριών μας, μέσα από κλειστά γραφεία, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα που ζουν οι κάτοικοι μιας περιοχής.
Είναι σαφές ότι το Περιφερικό μας Συμβούλιο ως, ο θεσμοθετημένος εκφραστής, της βούλησης των πολιτών της Πελοποννήσου ,πρέπει να έχει θέση ,άποψη και να παρεμβαίνει, προς την κεντρική διοίκηση , εκφράζοντας την φωνή του εντολοδόχου πολίτη. Πιστεύω ότι όλοι μας συμφωνούμε, σ’ αυτή τον τρόπο λειτουργίας .
Είναι σαφέστατο , ότι το μείζον θέμα της εκπαίδευσης δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης, ούτε εύκολης αριθμολαγνίας, αλλά εποικοδομητικής συνεννόησης όλων των υπεύθυνων φορέων του τόπου μας.
Κύριε Πρόεδρε,
με την παρούσα επιστολής μου παρακαλώ όπως׃
1. Να φέρετε το θέμα προς συζήτηση στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της 22/03/11, ως επείγον και «ΕΚΤΟΣ ΗΜΗΡΕΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ»
2. Να μας γνωστοποιήσετε εάν υπάρχει σχετική αλληλογραφία της Περιφέρειας και των υπηρεσιών της με το αρμόδιο Υπουργείο, τις υπηρεσίες του και να μας γνωστοποιηθούν σχετικός.
3. Να μας ενημερώσει ο κ Περιφερειάρχης εάν συμφωνεί με τις ενέργειες του αρμόδιου Υπουργείου και εάν όχι ,παρακαλούμε να μας ενημερώσει για τις τυχόν ενέργειες που σχεδιάζει να υλοποιήσει.
4.Να υπάρξει σχετική ΑΠΟΦΑΣΗ- ΨΗΦΙΣΜΑ, του Π.Σ. , συμπόρευσης με τους φορείς του Α’ Βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της εκπαιδευτικής κοινότητας τ’ οποίο και να αποσταλεί αρμοδίως.
Και ενδεικτικά σας αναφέρω׃
Στην Αρκαδία το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε για τα Γυμνάσια πως :
• Συγχωνεύονται το Γυμνάσιο Νεστάνης και το 2ο Γυμνάσιο Τρίπολης. Το όνομα του σχολείου που θα προκύψει από τη συγχώνευση, είναι 2ο Γυμνάσιο Τρίπολης
• Συγχωνεύονται το Γυμνάσιο Βλαχοκερασιάς και το Γυμνάσιο Τεγέας. Το όνομα του σχολείου που θα προκύψει από τη συγχώνευση, είναι Γυμνάσιο Τεγέας.
• Συγχωνεύονται τα Γυμνάσια Λαγκαδίων και Δημητσάνας με το Γυμνάσιο Βυτίνας. Το όνομα του σχολείου που θα προκύψει από τη συγχώνευση, είναι Γυμνάσιο Βυτίνας.
Για τα Δημοτικά tα στοιχεία το Υπουργείου Παιδείας προβλέπει:
• Το Δημοτικό Σχολείο Κοσμά υποβιβάζεται από 2/θέσιο και μονοθέσιο.
• Καταργείται το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Σώστη.
• Καταργείται το Νηπιαγωγείο Δάρα.
• Συγχωνεύονται το 1/θ ΔΣ Πάπαρη και το 5ο (12/θ) ΔΣ Τρίπολης.
• Συγχωνεύονται το 3/θ ΔΣ Αγιωργητίκων και το 6ο (6/θ) ΔΣ Τρίπολης.
• Συγχωνεύονται το 1/θ ΔΣ Αρτεμισίου και το 1/θ ΔΣ Λουκά με το 3/θ ΔΣ Νεστάνης .
• Το 1/θ ΔΣ Δάρα συγχωνεύεται με το 6/θ ΔΣ Λεβιδίου.
• Το 1/θ ΔΣ Βουρβούρων συγχωνεύεται με το 2/θ ΔΣ Βλαχοκερασιάς.
• Το 2/θ ΔΣ Λεονταρίου συγχωνεύεται με το 2ο 8/θ ΔΣ Μεγαλόπολης.
• Το 1/θ ΔΣ Περδικονερίου συγχωνεύεται με το 6/θ ΔΣ Τροπαίων.
• Tο 1/θ ΔΣ Δάφνης συγχωνεύεται με το 2/θ ΔΣ Νεοχωρίου.
• Το 3/θ ΔΣ Δολιανών συγχωνεύεται με το 3/θ ΔΣ Μελιγούς.
• Το 1/θ ΔΣ Πηγαδίου συγχωνεύεται με το 1/θ ΔΣ Πελετών.
• Το 2/θ ΔΣ Πουλίθρων συγχωνεύεται με το 12/θ ΔΣ Λεωνιδίου.
Στον Νομό Μεσσηνίας, είχαμε׃
Υποβιβασμός Δημοτικού Σχολείου:
• Από 5ο 8/Θ Δ.ΣΧ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ σε 5ο 6/Θ Δ.ΣΧ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Συγχωνεύσεις Δημοτικών Σχολείων:
• 17ο 6/Θ ΔΗΜ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ+ 9/Θ 12ο ΔΗΜ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ σε 12ο 12/Θ ΔΗΜ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
• 6/Θ 3ο ΔΗΜ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΩΝ+6/Θ 2ο ΔΗΜ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΩΝ + 2/Θ ΔΗΜ ΜΑΡΑΘΟΠΟΛΗΣ σε 2ο 12/Θ ΔΗΜ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΩΝ
• 4ο 6/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ+ 2ο 7/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 2ο 12/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
• 2/Θ ΔΗΜ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ+ 1ο 12/Θ ΔΗΜ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ σε12/Θ 1ο ΔΗΜ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ
• 2/Θ ΔΗΜ ΣΤ. ΚΑΛΟΥ ΝΕΡΟΥ+1ο 12/Θ ΔΗΜ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ σε12/Θ 1ο ΔΗΜ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
• 2/Θ ΔΗΜ ΨΑΡΙΟΥ+6/Θ ΔΗΜ ΔΩΡΙΟΥ σε 6/Θ ΔΗΜ ΔΩΡΙΟΥ
• 1/Θ ΔΗΜ ΑΒΡΑΜΙΟΥ+3ο 12/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 12/Θ 3ο ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΟΥ+1ο 7/Θ ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 7/Θ 1ο ΔΗΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΚΑΤΩ ΑΜΦΕΙΑΣ+7/Θ ΔΗΜ ΘΟΥΡΙΑΣ σε 7/Θ ΔΗΜ ΘΟΥΡΙΑΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΚΟΡΥΦΑΣΙΟΥ+1ο 9/Θ ΔΗΜ ΠΥΛΟΥ σε 6/Θ 1ο ΔΗΜ ΠΥΛΟΥ
• 1/Θ ΔΗΜ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ+2ο 6/Θ ΔΗΜ ΧΩΡΑΣ σε 6/Θ 2ο ΔΗΜ ΧΩΡΑΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΝΕΑΣ ΚΟΡΩΝΗΣ+4/Θ ΔΗΜ ΛΟΓΓΑΣ σε 4/Θ ΔΗΜ ΛΟΓΓΑΣ
• 1/Θ ΔΗΜ ΣΟΥΛΗΝΑΡΙΟΥ+2/Θ ΔΗΜ ΣΤΕΝΩΣΙΑΣ+4/Θ ΔΗΜ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ σε 5/Θ ΔΗΜ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ
• 1/Θ ΔΗΜ ΧΡΥΣΟΚΕΛΛΑΡΙΑΣ+6/Θ ΔΗΜ ΧΑΡΑΚΟΠΙΟΥ σε 6/Θ ΔΗΜ ΧΑΡΑΚΟΠΙΟΥ
Συγχωνεύσεις Νηπιαγωγείων:
• 1/Θ ΝΗΠ ΑΒΡΑΜΙΟΥ+2/Θ 2ο ΝΗΠ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 2ο 2/Θ ΝΗΠ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
• 1/Θ ΝΗΠ ΚΑΤΩ ΑΜΦΕΙΑΣ+1/Θ ΝΗΠ ΘΟΥΡΙΑΣ σε 1/Θ ΝΗΠ ΘΟΥΡΙΑΣ
• 1/Θ ΝΗΠ ΣΤΕΝΩΣΙΑΣ+1/Θ ΝΗΠ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ+1/Θ ΝΗΠ ΧΑΤΖΗ +1/Θ ΝΗΠ. ΣΟΥΛΗΝΑΡΙΟΥ σε 2/Θ ΝΗΠ ΣΟΥΛΗΝΑΡΙΟΥ
Καταργήσεις Νηπιαγωγείων:
• 1/Θ ΝΗΠ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ
• 1/Θ ΝΗΠ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ
• 1/Θ ΝΗΠ ΚΑΤΩ ΑΜΦΕΙΑΣ
Συγχωνεύσεις Σχολικών Μονάδων Δ.Ε.:
• ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΡΟΠΗΣ +ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ σε ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ
• ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΠΑΝΑΚΙΟΥ+ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ σε ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
• ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΛΟΓΓΑΣ+ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ σε ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ
• ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΙΑΒΟΛΙΤΣΙΟΥ +ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ σε ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ
• 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ+1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ σε 1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
Πρόκειται για μία απόφαση που θέτει σε πρωτοφανή κίνδυνο τόσο την βιωσιμότητα των χωριών της Αρκαδίας αλλά και της υπόλοιπης Περιφέρειας Πελοποννήσου, όσο και την οικονομική εξυγίανση της, που με τόσες θυσίες έχει επωμιστεί ο ελληνικός λαός. Είναι ενδεικτικό, ότι τουλάχιστον οι τρείς από τους πέντε δήμους του νόμού Αρκαδίας, έχουν ήδη εκδώσει σχετικά ψηφίσματα (Δήμος Μεγαλόπολης ,για Καρύταινα κ Λεοντάρι , Δήμος Γορτυνίας , για Δημητσάνα ,Λαγκάδια κλπ ,καθώς και ο Δήμος Β. Κυνουρίας ), είναι απαράδεκτο-όπως π.χ. στα Δολιανά-, να υπάρχουν μαθητές που θα διανύουν μέχρι και 50 χιλ. την ημέρα για να «βρεθούν» στο νέο τους σχολείο!!!
Το ίδιο συμβαίνει, στην περιφερειακή ενότητα Μεσσηνίας με αντίστοιχες αντιδράσεις, ιδιαίτερα στην περιοχή της Τριφυλλίας- Κοπανάκι, Διαβολίτσι, Μερόπη κλπ-, στην περιφερειακή ενότητα Λακωνίας , ιδιαίτερα στον Δήμο Ευρώτα, στην περιφερειακή ενότητα Αργολίδας, αλλά και στη περιφερειακή ενότητα Κορινθίας όπου έχουν εκδοθεί αντίστοιχα ψηφίσματα, ή συνεδριάζουν εκτάκτως τα Δημοτικά Συμβούλια, ενώ ανάστατοι είναι οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων!
Και αυτό γιατί η πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες είναι πολύ τελείως διαφορετική, από αυτή που έχει στο μυαλό της το Υπουργείο Παιδείας.
Με πρόσφατο πόρισμα του το Ινστιτούτο Μεταφορών κατέδειξε την κατασπατάληση Δημοσίου χρήματος από τις μεταφορές μαθητών καθώς πολλές φορές επταπλασιάζεται το κόστος σε σχέση με το προβλεπόμενο του Νόμου.
Είναι δε, απορίας άξιο, πόσα έξοδα επιπλέον θα επιβαρυνθούν οι Δήμοι που ουσιαστικά αυτοί επωμίζονται την μεταφορά των μαθητών, ιδιαίτερα, την στιγμή που δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι πόροι.
Πόση επιπλέον ταλαιπωρία θα επωμιστούν μαθητές, ακόμα και Δημοτικού , όταν ο μέσος χρόνος που προβλέπει το Νομοσχέδιο για την μεταφορά τους είναι από 30- 45 λεπτά και φυσικά αυτός ο χρόνος θα αυξάνεται- σε μέρη ορεινά και με βαρύ χειμώνα όπως είναι πολλά της Αρκαδίας ;
Ποια παιδαγωγικά κριτήρια τηρούνται όταν ο ΟΣΚ σε έκθεση του τονίζει, πως υπάρχουν ήδη 1138 προκατασκευασμένες αίθουσες και τώρα υπερσυγκεντρώνονται επιπλέον μαθητές σε μη λειτουργικά σχολεία;
Και με ποιο τρόπο θα θωρακίσουμε την ελληνική ύπαιθρο όταν με Νόμους οδηγούμε την νέα γενιά , το μέλλον της ελληνικής υπαίθρου, προς την αστυφιλία και την εγκατάλειψη του τόπου που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν ;
Τα ερωτήματα δεν είναι ρητορικά αλλά επιζητούν απαντήσεις, καθώς φαίνεται πως για το Υπουργείο, ήταν τελικά πιο εύκολο αντί να εξυγιαίνουν το σύστημα μεταφοράς των μαθητών και να εξορθολογήσουν την ανάπτυξη των σχολικών μονάδων, εξετάζοντας την ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής, με την ευκαιρία και της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους Δήμους, να κόψουν «κεφάλια», κατά το γνωστό «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»!!
Είναι σαφές πως η περιφερειακή ανάπτυξη με τέτοιου είδους νομοσχέδια μπαίνει στο περιθώριο και ο ήδη βεβαρημένος οικογενειακός προϋπολογισμός θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο.
Είναι ακόμα σαφές πως το νομοσχέδιο αποτελεί την ταφόπλακα για την εκπαίδευση στο τόπο μας και θα έχει πολλαπλές και αρνητικές επιπτώσεις. Είναι απαραίτητο, με κάθε τρόπο να θωρακίσουμε, τόσο την εκπαίδευση των παιδιών μας , τα χωριά μας να μην ερημώσουν, όσο και το αυτονόητο δικαίωμα του πολίτη να λαμβάνει τις υπηρεσίες αυτές, από το κράτος, στον τόπο διαμονής του .
Όταν ευαγγελιζόμαστε την νέα αναπτυξιακή προοπτική της ελληνικής περιφέρειας , με το πρόγραμμα «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», δεν μπορούμε να εκπονούμε σχέδια ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗΣ των χωριών μας, μέσα από κλειστά γραφεία, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα που ζουν οι κάτοικοι μιας περιοχής.
Είναι σαφές ότι το Περιφερικό μας Συμβούλιο ως, ο θεσμοθετημένος εκφραστής, της βούλησης των πολιτών της Πελοποννήσου ,πρέπει να έχει θέση ,άποψη και να παρεμβαίνει, προς την κεντρική διοίκηση , εκφράζοντας την φωνή του εντολοδόχου πολίτη. Πιστεύω ότι όλοι μας συμφωνούμε, σ’ αυτή τον τρόπο λειτουργίας .
Είναι σαφέστατο , ότι το μείζον θέμα της εκπαίδευσης δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης, ούτε εύκολης αριθμολαγνίας, αλλά εποικοδομητικής συνεννόησης όλων των υπεύθυνων φορέων του τόπου μας.
Κύριε Πρόεδρε,
με την παρούσα επιστολής μου παρακαλώ όπως׃
1. Να φέρετε το θέμα προς συζήτηση στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της 22/03/11, ως επείγον και «ΕΚΤΟΣ ΗΜΗΡΕΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ»
2. Να μας γνωστοποιήσετε εάν υπάρχει σχετική αλληλογραφία της Περιφέρειας και των υπηρεσιών της με το αρμόδιο Υπουργείο, τις υπηρεσίες του και να μας γνωστοποιηθούν σχετικός.
3. Να μας ενημερώσει ο κ Περιφερειάρχης εάν συμφωνεί με τις ενέργειες του αρμόδιου Υπουργείου και εάν όχι ,παρακαλούμε να μας ενημερώσει για τις τυχόν ενέργειες που σχεδιάζει να υλοποιήσει.
4.Να υπάρξει σχετική ΑΠΟΦΑΣΗ- ΨΗΦΙΣΜΑ, του Π.Σ. , συμπόρευσης με τους φορείς του Α’ Βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της εκπαιδευτικής κοινότητας τ’ οποίο και να αποσταλεί αρμοδίως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
- Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιο σας στα Ελληνικά και σε κόσμιο ύφος.
Σχόλια με greeklish και υβριστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.
- H Ομάδα Διαχείρισης του Kyparissia News Blog δεν αντιπαρατίθεται και δεν συνδιαλέγεται με τους αναγνώστες στο πεδίο σχολιασμού, σχετικά με δημοσιεύσεις και άρθρα (με μόνη εξαίρεση διαδικαστικά-λειτουργικά θέματα του ιστολογίου).
- Οι απόψεις των αναγνωστών δεν αντιπροσωπεύουν τις θέσεις του blog και αποτελούν αποκλειστικά προσωπικές τους τοποθετήσεις.