Δράκος: Συζήτηση στη Περιφέρεια για τους μεγάλους οδικούς άξονες της Πελοποννήσου

Nέα δεδομένα, εξαιρετικά δυσάρεστα και ανησυχητικά δυστυχώς, διαμορφώνονται για τους μεγάλους οδικούς άξονες, που αφορούν την Περιφέρειά μας και την Πελοπόννησο γενικότερα.
Πρώτα-πρώτα σ’ ότι αφορά το δρόμο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας - Λεύκτρου - Σπάρτης:

Α. Το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα, που κατασκευάζεται από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Έχει γίνει δυσβάσταχτος βραχνάς η απρόσκοπτη υλοποίηση – βάσει της υπάρχουσας σύμβασης- του έργου, λόγω των σταθερά καθιερωμένων πλέον υποχρηματοδοτήσεων. Αποτέλεσμα αυτού, έχουμε την, με βήμα χελώνας, «πρόοδο» των εργασιών.

Από την υπογεγραμμένη σύμβαση των 124.542.531,29 ευρώ, έχουν εκταμιευτεί όλα αυτά τα χρόνια από το 2006, 60.592.319 και υπολείπονται για την ολοκλήρωσή του, χρηματοδοτήσεις ύψους 63.950.212,29 ευρώ.
Οι συνολικές οφειλές του Δημοσίου σε εκτελεσμένα έργα αφενός (άνω των 2,5 δις ευρώ, όπως υπολογίζονται από ειδικούς) και η μεγάλη οικονομική δυστοκία λόγω της κρίσης αφετέρου, μας δημιουργούν έντονο προβληματισμό και ανησυχία. Ανησυχούμε όχι μόνο για τη στοιχειώδη τήρηση του χρονοδιαγράμματος, αλλά ακόμα και για την έγκυρη πρόβλεψη του χρόνου περαίωσης της κατασκευής του πολύπαθου έργου!
Για το θέμα αυτό, λοιπόν, απαιτείται άμεσα εύρεση λύσης για την άνετη χρηματοδότηση, που θα διασφαλίζει τη γρήγορη ολοκλήρωση του έργου. Κάτι που, άλλωστε, προβλέπεται ως υποχρέωση του δημοσίου στη συνολική σύμβαση παραχώρησης.

Β. Οπως είναι γνωστό, η ολοκληρωμένη κατασκευή του έργου περιλαμβάνει και την παράκαμψη της Καλαμάτας, ως απαραίτητη υποδομή λειτουργίας του. Ένα έργο που βελτιώνει τη λειτουργικότητα των συνολικών υποδομών στο νότιο τμήμα του άξονα και που θα αποτρέψει στο μέλλον τα όποια συγκοινωνιακά προβλήματα στον συνεχώς διευρυνόμενο αστικό ιστό της ευρύτερης Καλαμάτας, κυρίως ανατολικά. Ένα έργο που θα δημιουργήσει συνθήκες απρόσκοπτης αστικής και υπεραστικής ανάπτυξης και λειτουργίας της περιοχής.
Πληροφορίες μας αναφέρουν, ότι υπάρχουν τουλάχιστον «σκέψεις και νέες ιδέες» από υπεύθυνους του Υπουργείου και τους αναδόχους για το έργο της παράκαμψης. Αυτό, λόγω των διαδικασιών και των αποτελεσμάτων του ύψους επιδίκασης των αποζημιώσεων καθώς και των προσφυγών για τις απαλλοτριώσεις.
Αν αυτά αληθεύουν, τότε απαιτείται υπεύθυνη και συντονισμένη παρέμβασή μας και συνεννόηση, προκειμένου να ξεκαθαριστούν τα ζητήματα. Κυρίως χρειάζεται ανάληψη πρωτοβουλίας από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Πελοποννήσου και το Δήμο Καλαμάτας, που θα βάζει σε συγκεκριμένη τροχιά το όλο πρόβλημα, με στόχο αποκλειστικό την εφαρμογή της σύμβασης και την ολοκλήρωση του έργου.

Γ. Το θέμα της Ολυμπίας οδού ή Δυτικού άξονα, όπως επίσης αναφέρεται, είναι απολύτως αναγκαίο σε πολλά του σημεία να αποσαφηνιστεί και να ληφθούν ξεκάθαρες- συγκεκριμένες αποφάσεις για την πορεία και την πραγματοποίησή του. Ιδιαίτερα, όμως, πρέπει να καταλήξουμε σαφώς και να διεκδικήσουμε το «δέον γενέσθαι» στο τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα, που αφορά τη δική μας «χωρική ευθύνη», ως Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Πελοποννήσου.
Η διέλευση από την πράγματι ευαίσθητη περιοχή του Καϊφα, αλλά και των άλλων περιοχών νοτιότερα της Ζαχάρως, δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αξιοποιηθεί από κάποιους που ενδιαφέρονται να οδηγήσουν στη ματαίωση της ολοκλήρωσης του άξονα νότια του Πύργου και μέχρι την Τσακώνα.
Μια τέτοια εξέλιξη πρέπει από πλευράς μας δυναμικά να αποτραπεί σε κάθε περίπτωση.
Ενας άξονας και μάλιστα διευρωπαϊκός δεν μπορεί να επιτελέσει τον αναπτυξιακό του ρόλο, αν δεν έχει πλήρη ανάπτυξη και σύνδεση με άλλα συνδυασμένα δίκτυα συγκοινωνιακών και αναπτυξιακών υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια, κλπ).
Διευρωπαϊκός οδικός άξονας κουτσός δεν γίνεται!
Η κατάληξη του Δυτικού άξονα δεν μπορεί να μην είναι το νότιο άκρο της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου που είναι η Καλαμάτα.

Κύριε Περιφερειάρχα,
Επειδή όλα τα παραπάνω ήδη δημιουργούν έντονο προβληματισμό και ανησυχία στο λαό μας, εν μέσω μάλιστα γενικευμένης κρίσης, επιτείνουν το κλίμα δυσφορίας και απαισιοδοξίας, γι’ αυτό
ΖΗΤΟΥΜΕ
τη σύγκλιση του Περιφερειακού Συμβουλίου, με μοναδικό θέμα αυτό των μεγάλων οδικών αξόνων της Πελοποννήσου:
Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας-Λεύκτρου-Σπάρτης (το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα-περιμετρικός Καλαμάτας)
Της Ολυμπίας οδού, στο επίμαχο νότιο τμήμα του Πύργου-Καλό Νερό-Τσακώνας.
Απαραίτητη ασφαλώς η παρουσία εκπροσώπησης από:
το Υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων, (ΥΠΟΜΕΔΙ)
το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής,(ΥΠΕΚΑ)
εκπροσώπων των εταιρειών παραχώρησης ΜΩΡΕΑΣ Α.Ε., ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
της αναδόχου του Παραδείσια-Τσακώνα Alpin-Terna,
της επιβλέπουσας αρχής εκτέλεσης των έργων από πλευράς Υπουργείου
των πολιτικών μας εκπροσώπων στη Βουλή των Ελλήνων
των εκπροσώπων Α΄βαθμού Αυτοδιοίκησης, κλπ
Είναι ανάγκη να ξεκαθαριστούν τα πράγματα και να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις από τον κορυφαίο περιφερειακό αυτοδιοικητικό θεσμό του τόπου μας.
Τα μεγάλα αυτά ζητήματα υποδομών και ανάπτυξης έχουν φθάσει σε ένα σημείο, εξαιρετικά κρίσιμο για την περιοχή μας.
Οφείλουμε να πάρουμε το θέμα πάνω μας και φυσικά να αναλάβουμε τις ευθύνες μας.
Εχουμε χρέος να διεκδικήσουμε αυτά τα οποία ανήκουν στον τόπο μας και είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις, της ολοκληρωμένης συνολικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου.


Δημήτρης Δράκος
Επικεφαλής του συνδυασμού «ΔΥΝΑΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»
στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

- Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιο σας στα Ελληνικά και σε κόσμιο ύφος.
Σχόλια με greeklish και υβριστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.
- H Ομάδα Διαχείρισης του Kyparissia News Blog δεν αντιπαρατίθεται και δεν συνδιαλέγεται με τους αναγνώστες στο πεδίο σχολιασμού, σχετικά με δημοσιεύσεις και άρθρα (με μόνη εξαίρεση διαδικαστικά-λειτουργικά θέματα του ιστολογίου).
- Οι απόψεις των αναγνωστών δεν αντιπροσωπεύουν τις θέσεις του blog και αποτελούν αποκλειστικά προσωπικές τους τοποθετήσεις.