Αντιδράσεις για αεροδρόμιο στην Τρίπολη

Η πρόταση για δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην πρωτεύουσα της Αρκαδίας από το βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Ανδριανό, αλλά και τον αιρετό περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη, όπως ήταν φυσικό, έχει... σηκώσει μεσσηνιακό κύμα αντιδράσεων.
Κοινός παρονομαστής των διαμαρτυριών είναι ότι από τη στιγμή που υπάρχει ο αερολιμένας Καλαμάτας, δεν έχει καμία αξία, κυρίως από οικονομική άποψη, με δεδομένη την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου, η δημιουργία ενός ακόμη αεροδρομίου σε απόσταση μόλις 90 χιλιομέτρων, ακόμα κι αν υποστηρίζεται ότι θα λειτουργήσει με πτήσεις χαμηλού κόστους για εμπορευματικές μεταφορές.

Για το συγκεκριμένο θέμα εξέδωσαν ανακοινώσεις τόσο η δημοτική παράταξη «Δίκτυο Ενεργών Πολιτών Καλαμάτας» όσο και η παράταξη «Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου».
Μάλιστα, η πρώτη ζητά το θέμα να ενταχθεί στη μεθαυριανή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας και να ληφθεί απορριπτική απόφαση.
Ειδικότερα στην πρότασή της αναφέρονται τα εξής: «Ζητάμε να ενταχθεί στα θέματα της Πέμπτης, στην προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου, η συζήτηση και η απορριπτική θέση του Σώματος που πρέπει να ληφθεί σε σχέση με τις προτάσεις που διατυπώθηκαν το προηγούμενο τριήμερο, για μετατροπή του αεροδρομίου της Τρίπολης σε αεροδρόμιο για πτήσεις χαμηλού κόστους.
Αυτό έγινε παρουσία του κ. πρωθυπουργού από τον περιφερειάρχη κ. Τατούλη, χωρίς να υπάρχει προηγουμένως συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, και από τον κ. Αδριανό, υπεύθυνο περιφερειακής πολιτικής της Ν.Δ. Σε στιγμή που συγχωνεύονται σχολεία, ΤΕΙ, στρατόπεδα, ΕΘΙΑΓΕ για εξοικονόμηση πόρων! Τη στιγμή που το προτεινόμενο αεροδρόμιο είναι μισή ώρα από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι δεν πρέπει να τοποθετούμαστε με ανούσιους τοπικισμούς αλλά με βάση το δημόσιο συμφέρον. Για παράδειγμα: Γιατί να ελαττωθούν τα τέλη στο αεροδρόμιο του Ελληνικού φτιάχνοντας ένα νέο αεροδρόμιο και όχι χρησιμοποιηθεί γι’ αυτό το σκοπό το αεροδρόμιο της Τανάγρας;
Ως “Δίκτυο” είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας στην κατασκευή νέου εμπορικού λιμανιού στην Καλαμάτα, γιατί δεν το προέβλεπε ο εθνικός σχεδιασμός, αλλά και αντικειμενικά γιατί βρίσκεται στο μυχό του Μεσσηνιακού κόλπου, ενώ αντίθετα άλλες περιοχές μπορούν να πλεονεκτούν, π.χ. Κυπαρισσία.
Δεν είμαστε υπέρ της κατασπατάλησης δημοσίων πόρων για να καρπώνεται ψήφους η εναλλαγή των κομμάτων στην κυβέρνηση, με φαύλη ανάπτυξη και να πληρώνουμε με το ΕΚΑΣ των συνταξιούχων και με απολύσεις εργαζομένων τέτοιου είδους “παροχές”. Οπωσδήποτε πρέπει η Δημοτική Αρχή να προσανατολιστεί σε μια αγωνιστική τεκμηριωμένη διεκδίκηση στόχων, ως οφείλει σε κρίσιμες στιγμές».
Αγωνιστική Συνεργασία
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της «Αγωνιστικής Συνεργασίας», Θαν. Πετράκος, σημειώνει σε δική του ανακοίνωση τα εξής:
«Το Σάββατο στο Ναύπλιο οι κύριοι Παπανδρέου, Ανδριανός και Τατούλης αποφάσισαν ότι αυτό που λείπει από την Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι ένα δεύτερο αεροδρόμιο στην Τρίπολη.
Αυτό προφανώς για τον κ. περιφερειάρχη ονομάζεται σωστός περιφερειακός προγραμματισμός και σχεδιασμός. Και φυσικά ο κ. Ανδριανός και ο κ. Παπανδρέου, στα πλαίσια της γνωστής πελατειακής λογικής, γιατί ίσως και να γίνουν και εκλογές, συμφώνησαν με το βαθυστόχαστο σχεδιασμό του κ. Τατούλη.
Απέδειξαν για μια ακόμη φορά πόση σημασία δίνει και ο κ. Τατούλης, φυσικά ο κ. Παπανδρέου, όπως και η Ν.Δ., στο χωροταξικό σχεδιασμό και στον περιφερειακό προγραμματισμό. Αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά ότι οι μεγάλες κουβέντες, ότι η διοικητική μεταρρύθμιση θα μετατρέψει το Περιφερειακό Συμβούλιο σε κέντρο σχεδιασμού και προγραμματισμού, είναι μεγάλα λόγια για να τα πιστεύουν οι αφελείς.
Την ίδια ώρα, βέβαια, ο κ. πρωθυπουργός μάς λέει ότι λεφτά δεν υπάρχουν και καλεί το λαό να αποδεχθεί να του κόψει κι άλλο τους μισθούς και τις συντάξεις, να αυξήσει το ΦΠΑ, να διαλυθεί ο παραγωγικός ιστός της χώρας και να ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία, για να σωθεί, δήθεν, η χώρα.
Πριν από λίγους μήνες, άλλωστε, είχαμε ένα άλλο μεγάλο δείγμα σωστού προγραμματισμού και σχεδιασμού. Ο κ. πρωθυπουργός αποφάσισε να κλείσει το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο, παρ’ ότι είχαν δοθεί 80 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του, γιατί η χώρα, είπε, βρίσκεται σε δύσκολη θέση.
Και βέβαια, χρόνια τώρα, η κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου, όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ., αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ στις οποίες ο κ. Παπανδρέου ήταν σημαίνων υπουργός, δε μπορούσαν να βρουν χρήματα για την αναβάθμιση του διεθνούς αερολιμένα Καλαμάτας.
Τώρα μας λένε ότι έχουν χρήματα για να μετατρέψουν το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης σε πολιτικό και να υπάρχουν δύο πολιτικά αεροδρόμια σε απόσταση 75 χλμ. ή 35 με 40 λεπτά της ώρας διαφορά οδικώς. Προφανώς μας δουλεύουν!
Η κα Νικολάκου και ο κ. Μαλαπάνης τι λένε γι’ αυτούς τους σπουδαίους περιφερειακούς σχεδιασμούς του κ. Τατούλη;
Η διαφωνία μας δεν έχει να κάνει με τοπικισμούς, αλλά απορρέει από την ορθή λογική και την ανάγκη συζήτησης για ένα σοβαρό περιφερειακό σχεδιασμό.
Αυτό που απαιτείται σήμερα είναι: Η χρηματοδότηση για να γίνουν όλα τα έργα αναβάθμισης του αερολιμένα της Καλαμάτας. Να επαναφέρουν τους εργαζόμενους του ΟΣΕ που έδιωξαν για να επαναλειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο, να αγοραστούν ανακλινόμενα βαγόνια για να υπάρξουν μεγάλες ταχύτητες στο σημερινό μετρικό δίκτυο και να χρηματοδοτηθούν τώρα οι μελέτες, αφού υπάρχουν χρήματα, για να γίνει το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Κόρινθο μέχρι το Ναύπλιο κανονικού πλάτους και ηλεκτροκίνητο, όπως και όλο το δίκτυο Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. Στη συνέχεια, αφού χρήματα υπάρχουν, συμφωνούμε να χρηματοδοτηθεί η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρόμιου της Τρίπολης σε πολιτικό».

Του Αντώνη Πετρόγιαννη


aπο το ''ΘΑΡΡΟΣ''

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

- Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιο σας στα Ελληνικά και σε κόσμιο ύφος.
Σχόλια με greeklish και υβριστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.
- H Ομάδα Διαχείρισης του Kyparissia News Blog δεν αντιπαρατίθεται και δεν συνδιαλέγεται με τους αναγνώστες στο πεδίο σχολιασμού, σχετικά με δημοσιεύσεις και άρθρα (με μόνη εξαίρεση διαδικαστικά-λειτουργικά θέματα του ιστολογίου).
- Οι απόψεις των αναγνωστών δεν αντιπροσωπεύουν τις θέσεις του blog και αποτελούν αποκλειστικά προσωπικές τους τοποθετήσεις.