Με το πλέον αισιόδοξο σενάριο,μέσα του 2013 η επανέναρξη της «κουτσουρεμένης» Ολυμπίας Οδού

Τις επιφυλάξεις τους εκφράζουν εκπρόσωποι των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων που εμπλέκονται στα βαλτωμένα επί δύο χρόνια έργα των μεγάλων οδικών αξόνων- μεταξύ αυτών και η «κουτσουρεμένη» πλέον Ολυμπία Οδός - σχετικά με την ευόδωση του ιδιαίτερα στενού χρονοδιαγράμματος που έχει βάλει η κυβέρνηση αναφορικά με την επανεκκίνησή τους.
Αιτία, σύμφωνα με
ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», είναι το γεγονός ότι, επί της ουσίας και παρά τις επί μήνες διαπραγματεύσεις που έχουν γίνει με τις κυβερνήσεις που έχουν μεσολαβήσει μέχρι σήμερα, ο πρόσφατος διορισμός ειδικού μεσολαβητή στο πρόσωπο του κ. Ευθυμίου Βιδάλη και η σύσταση νέας επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα τον πλαισιώσει έχουν σημάνει την εκκίνηση των διαπραγματεύσεων από το μηδέν.
Έτσι, κρίνουν ότι, ακόμα κι αν όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές επιδείξουν τη μεγαλύτερη δυνατή συμβιβαστική στάση και «βάλουν νερό στο κρασί τους», όπως λένε χαρακτηριστικά εκπρόσωποι των κοινοπραξιών, είναι εξαιρετικά απίθανο να προλάβουν την καταληκτική ημερομηνία της 30ής Σεπτεμβρίου που έχουν θέσει ως στόχο στην κυβέρνηση ώστε να προκύψει συμφωνία.
Ακόμα πιο δύσκολο θεωρούν τα έργα να έχουν ξεκινήσει στις αρχές του 2013, με τις αναθεωρημένες συμβάσεις να έχουν προηγουμένως κατατεθεί και ψηφιστεί από τη Βουλή.
Οι κατασκευαστές θεωρούν πιθανότερη ημερομηνία επανέναρξης των έργων το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013 (με βάση το αισιόδοξο σενάριο), εφόσον στο μεταξύ δεν έχουν προκύψει απρόοπτες εξελίξεις από το μέτωπο της πολιτικής σκηνής και της κρίσης χρέους της Ευρωζώνης, σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Σημαντικό «αγκάθι» αποτελεί και η επόμενη δόση των 31 δισ. ευρώ, καθώς κρίνεται καθοριστική για την ανακεφαλαιοποίηση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, από το οποίο εξαρτάται, άλλωστε, η όλη διαδικασία για την επανεκκίνηση των έργων.
Ωστόσο, οι ανάδοχοι επισημαίνουν ότι, αν προκύψει συμφωνία, είναι εφικτό να επανεκκινήσουν τα έργα πριν οι συμβάσεις ψηφιστούν από τη Βουλή, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω φθορές στα εργοτάξια, τα οποία πλήττονται από την αχρησία.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως όλα δείχνουν, η Ολυμπία Οδός, που είχε σχεδιαστεί να φτάσει μέχρι την Τσακώνα, θα σταματήσει στον Πύργο, αφού σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη το έργο «δε βγαίνει» οικονομικά, ενώ έχει ακυρωθεί και η χάραξη στον τέως Δήμο Ζαχάρως.
Βέβαια, ζητούμενο είναι τι θα γίνει με το τμήμα Τσακώνας - Καλού Νερού, του οποίου έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι, έχει δηλαδή οριστική χάραξη. Επ’ αυτού, θα μπορούσαν, ίσως, να απαντήσουν οι βουλευτές του νομού και οι αιρετοί της περιοχής μας…

ΘΑΡΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

- Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιο σας στα Ελληνικά και σε κόσμιο ύφος.
Σχόλια με greeklish και υβριστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.
- H Ομάδα Διαχείρισης του Kyparissia News Blog δεν αντιπαρατίθεται και δεν συνδιαλέγεται με τους αναγνώστες στο πεδίο σχολιασμού, σχετικά με δημοσιεύσεις και άρθρα (με μόνη εξαίρεση διαδικαστικά-λειτουργικά θέματα του ιστολογίου).
- Οι απόψεις των αναγνωστών δεν αντιπροσωπεύουν τις θέσεις του blog και αποτελούν αποκλειστικά προσωπικές τους τοποθετήσεις.