Aνταπαντηση του Kyparissia News Blog προς τη Μητροπολη Τριφυλιας και Ολυμπιας.

Σχετικα με το θεμα που εχει προκυψει αναφορικα με τη δημοσιευση μας περι μη περιφορας των Επιταφιων στη πολη της Κυπαρισσιας,οπου με τη σειρα της η Ιερα Μητροπολη Τριφυλιας και Ολυμπιας τοποθετηκε αναλογως μεσω Δελτιου Τυπου το οποιο εμεις αρμοδιως και υπευθυνως δημοσιευσαμε- καθοτι ετσι εμπρακτα αποδεικνυουμε οτι ουδεμια διαθεση περι λογοκρισιας,φιμωσης και αποκρυψης της περι αντιθετου αποψης εχουμε- αφου πρωτιστως αφησαμε αναπαντητη για καποιες ημερες την επιστολη της Ι.Μ.Τρ.&Ο., προκειμενου οι τονοι να χαμηλωσουν,οσο επισης και για να αναγνωστει απο το ει δυνατον περισσοτερους αναγνωστες,πλεον ανταπαντουμε:

1. H περιφορα των Επιταφιων αποτελει εθιμικο δικαιο και προαποφασισμενο περα απο τυπικα πρωτοκολλα.Αιωνες τωρα απανταχου στην Ορθοδοξια τελειται.Το πιστο πληθος ειναι ''εκπαιδευμενο'' σε αυτο το εθιμικο και το αναμενει,καθως αποτελει θρησκευτικο,κοινωνικο,οικογενειακο γεγονος.Συσφιγγει σχεσεις μεταξυ Εκκλησιας και Λαου οσο και των πιστων αναμεσα τους οι οποιοι εκφραζουν και δημιουργουν το αντιστοιχο κλιμα κατανυξης,αμιλλας και αγαπης που πρεσβευει και προτεινει η Ορθοδοξια.
Αλλωστε στο παρελθον η περιφορα εχει πραγματοποιηθει με πολυ χειροτερες καιρικες συνθηκες αλλα και με περισση τολμη και απο τους Λειτουργους, οσο και τους Λειτουργουμενους.

2. Ουδεμια αρμοδιοτητα και επιβολη εχει η Εκκλησια να κρινει τις συμπεριφορες συμμετοχης των πιστων και με ποιο τροπο επιθυμει ο οιοσδηποτε να εκφρασει τη πιστη του,εαν θα ειναι σε ολη τη Λειτουργια,εαν θα αναψει ενα κερι και θα προσκυνησει και μετα θα αποχωρησει,εαν θα παρακολουθησει μερος αυτης και το ποσο χρονο θα αφιερωσει.Στην Εκκλησια εγκειται η παραινεση και προσκληση προς τους πιστους να εφαρμοσουν τα δεοντα κατα το πρωτοκολλο της.Στα επιπεδα ανεξιθρησκειας και θρησκευτικης αυτοδιαθεσης τα οποια ειναι εδω και χρονια Συνταγματικα κατοχυρωμενα,εγκειται στην προσωπικοτητα του καθενος πως θα διαχειριστει τον χρονο του και τη πιστη του.Η Εκκλησια υπαρχει και μας διδασκει οτι δεχεται με αγαπη και υπομονη και οχι υποβαλει.
Συνεπως το αν καποιοι θα ακολουθησουν τη Λιτανεια και επειτα πανε για φαγητο ή οπου αλλου (οπως την αντιστοιχη αποψη αναγνωστων, συμμεριζεται μεσω του Δ.Τ. η Μητροπολη,οπως χαρακτηριστικα αναφερει ''οτι με ορθοτητα τοποθετουνται'') δεν την αφορα και δεν μπορει να αποτελει επιχειρημα προκειμενου να τελεστει ή οχι η περιφορα.

3. Οπως αναφερουμε και στο αρχικο μας αρθρο χιλιαδες ανθρωποι περιμεναν την περιφορα των Επιταφιων και ειχαν προθεση να ανταποκριθουν στην εκφραση της πιστης τους,ακομη και στις οχι και τοσο αντιξοες καιρικες συνθηκες οπως αποδειχθηκε,οσο και στο ενδεχομενο πιθανον να γινουν τετοιες εν εξελιξει.
Αυτοι μπορουσαν,αντιστοιχα οι Ιερεις οχι;
Στη πολη των Φιλιατρων,στο Καλονερο και σε πολλες αλλες ενοριες επικρατουσαν οι αντιστοιχες καιρικες συνθηκες,αλλα παραυτα η περιφορα πραγματοποιηθηκε.
Kαι τελικα ποσο Λειτουργοι και Υπολογοι ειναι στο Ποιμνιο τους οι ανωτερω;

4. Θα δεχθουμε την απαντηση της Μητροπολης οτι ουδεμια οδηγια εξεφρασε ο Σεβαστος Μητροπολιτης στο να μην εξελθουν οι Επιταφιοι.
Αν ομως ο ιδιος αποφασιζει να μην εξελθει,ποιο παραδειγμα θα λαβουν οι υφισταμενοι του Ιερεις;
Kαι ποια πομπη θα καταληξει στη πλατεια της πολης εφ'οσον ο ιδιος δε θα παρισταται εκει προκειμενου να πρωτοστατησει ως επικεφαλης αυτης;

5.Oυδεμια αναφορα και τοποθετηση θα κανουμε περι των σχολιων των αναγνωστων.
Αλλωστε η δεοντολογια οσο και ο Νομος περι ελευθερης εκφρασης μεσω του διαδικτυου και της Κοινωνιας της Πληροφοριας,η οποια ειναι Συνταγματικα κατοχυρωμενη,μας εχει οδηγησει στο να θεσουμε οδηγιες σχετικα με την υποβολη σχολιων του κοινου που μας παρακολουθει και διαδραστικα επιθυμει να συμμετεχει.
Εξ ου και αναφερουμε απολυτα στη φορμα σχολιασμου, οτι ''- Οι αποψεις των αναγνωστων δεν αντιπροσωπευουν τις θεσεις του blog και αποτελουν αποκλειστικα προσωπικες τους τοποθετησεις.''
Συνεπως δεν μπορουμε να απολογηθουμε για οποια αποψη ειναι διαφορετικη και μη υβριστικη εκ των πραγματων,ειτε συμφωνουμε με αυτη,ειτε διαφωνουμε.

6.Ουδεμια αμφισβητηση εχουμε εκφρασει περι του κοινωνικου εργου της Μητροπολεως και ουδενα αλλο θεμα εχουμε θιξει περαν τουτου.
Αυτο δε σημαινει οτι κανεις δεν κρινεται καθως ολοι μας ζουμε στην ιδια κοινωνια και συναναστρεφομαστε καθημερινα συνεπως οι διαφορετικες αποψεις,οσο και η εκφραση της κοινωνικης γνωμης και αντανακλαστικων των πολιτων ειναι κατι που αποτελει θεμελιωδες χαρακτηριστικο του παροντος Ιστολογιου,το οποιο εχει επιβραβευθει με την υψηλη αναγνωσιμοτητα απο τους Κυπαρισσιους και Τριφυλιους γενικοτερα.
Αλλωστε τα μηνυματα μεσα στη κοινωνια ειναι αμφιδρομη διαδικασια και η διαδραστικοτητα αποτελει μεσο εξελιξης,αναπτυξης,προοδου και υποδηλωνει υγιη κοινωνικο ιστο.


Με σεβασμο προς την Ιερα Μητροπολη Τριφυλιας & Ολυμπιας,
Kyparissia News Blog


8 σχόλια:

  1. Σωστός ο κ.Διαχειριστής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστός και με μεγάλη απόσταση απο τις απόψεις του συνδιαχειριστη-Panny-τουλάχιστον υπάρχει πολυφωνεία στο blog.
    Δημήτρης Αντωνόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ διαχειριστή θα συμφωνούσα μαζί σου, αν δεν υπέπιπτες σε μερικά μικρά λάθη, απόρροια της επιτυχημένης προπαγάνδας που επί χρόνια «καλλιεργείται» από την «σοβιετοποιημένη» (ως προς τον τρόπο δόμησης και διοίκησης του κράτους μας), πολιτική ελίτ της χώρας μας, που ως σκοπό έχει την αποδόμηση της εικόνας της Εκκλησίας στα μάτια του κόσμου και τον ευτελισμό της πίστης των ανθρώπων, ώστε να τους απομακρύνουν από κάθε τι τους κρατάει ενωμένους και συσπειρωμένους (τελευταία είναι η Εκκλησία), καθώς γνώριζαν ότι με τις πρακτικές τους ο κόσμος θα «έφευγε» από κοντά τους αηδιασμένος και απηυδισμένος!!! .
    Στην σημείωσή σου ότι: «Ουδεμια αρμοδιοτητα και επιβολη εχει η Εκκλησια να κρινει τις συμπεριφορες συμμετοχης των πιστων και με ποιο τροπο επιθυμει ο οιοσδηποτε να εκφρασει τη πιστη του,εαν θα ειναι σε ολη τη Λειτουργια,εαν θα αναψει ενα κερι και θα προσκυνησει και μετα θα αποχωρησει,εαν θα παρακολουθησει μερος αυτης και το ποσο χρονο θα αφιερωσει.» θα ήθελα να σου απαντήσω ότι σε αυτό, η Εκκλησία είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος «φορέας» που μπορεί να κρίνει αυτή την συμπεριφορά.
    Πρόσεξε, ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ με την στενή έννοια του όρου, εννοώντας, ότι ΔΕΝ έπιασε ποτέ κανένας ιερέας κανέναν πιστό από το χέρι ή το μανίκι να του επιβάλλει να παραμείνει ακούγοντας την απόλυση, απλώς κρίνει την πρόωρη αποχώρηση από την Θεία Λειτουργία. Και την κρίνει καθώς η Εκκλησία κηρύττει ότι οι πιστοί ΔΕΝ πρέπει να αποχωρούν ΠΡΙΝ την απόλυση, καθώς ο μόνος που το έκανε αυτό, ήταν ο Ιούδας κατά τον «Μυστικό Δείπνο». Εδώ λοιπόν θεωρώ (χωρίς να θέλω να μιλήσω «εξ ονόματός της») ότι το Δ.Τ της Ι. Μητρόπολης, αναφέρθηκε στην ορθότητα ορισμένων σχολίων του προηγούμενου άρθρου σας.
    Εκτός από Φιλιατρά και Καλό Νερό, η περιφορά έγινε κανονικότατα ΚΑΙ στον Ι. Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου, κάτι που αναφέρει και το Δ.Τ της Ι Μητρόπολης.
    Ο εφημέριος εκεί δηλαδή αποφάσισε να «κοντράρει» το παράδειγμα του Μητροπολίτη;;;
    Δεν το νομίζω και εμμένω στην άποψη της Ι. Μητρόπολης περί ΜΗ ύπαρξης οδηγίας-εντολής, επαφίοντας την περιφορά, στην διακριτική ευχέρεια των εφημέριων των Ι. Ναών.
    Επειδή μιλάμε για την προσωρινή, ολιγόλεπτη, συνάντηση των δύο επιταφίων στην πλατεία (πριν μερικά χρόνια γινόταν στον δρόμο, στην συμβολή των οδών Νοσοκομείου & λ. Βενιζέλου, έξω από τον ΟΤΕ τότε, ΕΛΤΑ σήμερα) δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και άλλοι δύο Ι. Ναοί και περιφέρονται ισάριθμοι επιτάφιοι στην πόλη οι οποίοι ΠΟΤΕ δεν συναντώνται με τους άλλους δύο επιταφίους στην πλατεία ( ΠΟΛΥ λογικό, λόγω μεγάλης απόστασης αλλά και της δυσκολίας επιστροφής με τι πολύ μεγάλες ανηφόρες). Αντιθέτως, οι επιτάφιοι των Ι. Ναών της Άνω πόλης, συναντώνται μεταξύ τους ΧΩΡΙΣ να χοροστατεί ο Μητροπολίτης. Δηλαδή οι πιστοί που εκκλησιάζονται σε αυτούς τους Ι. Ναούς πρέπει να «βγουν στο μεϊντάνι»;;
    Τώρα, για τα σχόλια των αναγνωστών, πολύ καλά κάνεις και δεν τα σχολιάζεις εκ νέου, όπως δεν θα σχολιάσω και εγώ τους δεκάδες που θα προθυμοποιηθούν να «με κράξουν» από κάτω.
    Απλώς, θα απολαύσω «τον ντόρο»!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπερνωντας τα σχολια σας περι προπαγανδας καθως τα θεωρουμε αστοχα και ατυχη,θα σταθουμε σε σημεια ενδιαφεροντος του θεματος.Η εννοια ''κριτικης'' της Εκκλησιας ως προς τη συμμετοχη των πιστων αφορα προφανως το ιδιο νοημα και πνευμα στο οποιο και εσεις αναφερεστε.Δικαιωμα κριτικης,εχουν απαντες,ποσο μαλλον η ιδια η Εκκλησια για ενα ζητημα που την ενδιαφερει αμεσα.Προφανως ομως επισης δεν μπορει αυτο οπως ηδη αναφερουμε να αποτελει επιχειρημα για την τελεση ή μη των αρμοδιοτητων της.Οντως κανεναν δεν τραβηξε απο το μανικι.Δε θα μπορουσε να το κανει αλλωστε.Σχετικα με το που εξηλθε κανονικα ο Επιταφιος και που οχι,αναλλωνεστε σε γεωγραφικα στοιχεια και οχι στα ουσιωδη.Βγηκε στο Καλονερο μεχρι το δρομο,στα Εισοδια κανονικα και πουθενα αλλου στη Κυπαρισσια,επισης βγηκαν σε ολους τους υπολοιπους Ναους της Μητροπολης σε ολη τη Τριφυλια και Ολυμπια.Αυτο μπορει να λεει πολλα,μπορει και τιποτα.Η στοχευση του αρθρου δεν ηταν ο Μητροπολιτης αποκλειστικα αλλα η γενικοτερη εικονα ως γεγονος.
      Ο Μητροπολιτης ως επικεφαλης,προσωποποιει το θεμα.O Mητροπολιτης ειναι αυτος που πρωτοστατει.Ουτε ο Δημαρχος,ουτε ο Νομαρχης,ουτε ο Δκτης της Αστυνομιας.Αναλυουμε στα επιχειρηματα μας τι εννοουμε.
      Αλλωστε αναφερουμε ξεκαθαρα οτι δεχομαστε την επισημη απαντηση,αν και πληροφοριες παρασκηνιου αμφιβαλλουν,εμεις ομως θα διατηρησουμε την εκδοχη τη Μητροπολης.Διαβαστε προσεκτικοτερα και θα κατανοησετε.Σας ευχαριστουμε για τη συμμετοχη σας.

      Διαγραφή
  4. Στο καλόνερο φίλε διαχειριστή ο επιτάφιος βγήκε μέχρι το κεντρικό δρόμο κ πάλι πίσω.Δεν εγινε η περιφορά κανονικά.Αυτά,ας ασχοληθούμε με σοβαρότερα θέματα τωρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΕΣ ΤΑ ΓΙΩΡΓΟ.ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ.ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΔΕ ΛΕΓΟΝΤΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΣ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ κ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΤΑ
    ΔΟΘΗΚΑΝ ΑΜΟΙΒΑΙΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ.
    ΜΗΝ ΤΟ ΚΟΥΡΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ
    ΑΣ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για να μαθαίνεται, πριν πολλά χρόνια όταν είμαστε παιδιά όλοι οι επιτάφιοι (τότε ήταν τρεις) συναντιώντουσαν στην γωνία στην λαϊκή αγορά εκεί που ήταν (δεν ξέρω τώρα) το σπίτι του Χηνόπουλου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

- Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιο σας στα Ελληνικά και σε κόσμιο ύφος.
Σχόλια με greeklish και υβριστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.
- H Ομάδα Διαχείρισης του Kyparissia News Blog δεν αντιπαρατίθεται και δεν συνδιαλέγεται με τους αναγνώστες στο πεδίο σχολιασμού, σχετικά με δημοσιεύσεις και άρθρα (με μόνη εξαίρεση διαδικαστικά-λειτουργικά θέματα του ιστολογίου).
- Οι απόψεις των αναγνωστών δεν αντιπροσωπεύουν τις θέσεις του blog και αποτελούν αποκλειστικά προσωπικές τους τοποθετήσεις.