Ξανα στο προσκηνιο η Ολυμπια Οδος.Ζήτημα μηνών η επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις οδικούς άξονες λενε οι χρηματοδοτριες τραπεζες

Ζήτημα λίγων μηνών είναι η επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις οδικούς άξονες, σύμφωνα με στελέχη τραπεζών, που συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις για την επίλυση των χρηματοδοτικών προβλημάτων στις εθνικές οδούς.
Σύμφωνα με το διευθυντή της διεύθυνσης επενδυτικής τραπεζικής της ALPHA Bank,
Βαγγέλη Καλαμάκη, η λύση στην οποία θα καταλήξουν δημόσιο, παραχωρησιούχοι και τράπεζες, θα πρέπει να εγκριθεί τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και από την ελληνική Βουλή και ως εκ τούτου θα χρειαστούν λίγοι μήνες ακόμα μέχρι να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες.
Η έναρξη των έργων, τα οποία έχουν παγώσει εδώ και περίπου δύο χρόνια, αναμένεται να συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάταξη της ελληνικής οικονομίας. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τη διεύθυνση οικονομικών μελετών της Alpha Bank, μόνο η επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους της Ολυμπίας Οδού και στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, αναμένεται να προσθέσει μισή ποσοστιαία μονάδα στο ΑΕΠ εντός του 2013.
Ο κ. Καλαμάκης πρόσθεσε ότι οι δύο αυτοί αυτοκινητόδρομοι βρίσκονται κι σε καλύτερη μοίρα, συγκριτικά με τους άλλους δύο - τη Νέα Οδό και τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας - δεδομένου ότι συμμετέχει στη χρηματοδότηση των έργων η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, γεγονός που σε μεγάλο βαθμό «θωρακίζει» και τη βιωσιμότητα τους.
Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 30.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ σύμφωνα με το γενικό διευθυντή εταιρικών πελατών της Eurobank, Κωνσταντίνο Βασιλείου, η επανεκκίνηση των έργων θα προσελκύσει και κεφάλαια από το εξωτερικό, δεδομένου ότι περίπου το 65% του προϋπολογισμού για την κατασκευή των οδικών αξόνων ύψους 8,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα προέλθει από το εξωτερικό.
Ο κ. Βασιλείου τονίζει ότι οι 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες, που μέχρι πρόσφατα χρηματοδοτούσαν τα έργα, έχουν δώσει σε δάνεια 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ για συνολικά πέντε έργα παραχώρησης. Ένα από αυτά, ο αυτοκινητόδρομος Μορέας που ξεκινά από την Κόρινθο και καταλήγει στην Καλαμάτα και τη Σπάρτη, είναι ολοκληρωμένος σε ποσοστό περίπου 90% και είναι το μοναδικό από τα έργα παραχώρησης που εκτελέστηκε σχεδόν απρόσκοπτα.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, περίπου το 30% του συνολικού προϋπολογισμού των έργων, 3,3 δισ. €, επρόκειτο να προέλθουν από δανειακά κεφάλαια. Δίχως τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, οι τράπεζες έχουν δώσει 728 εκ. € σε δάνεια.
Εντός των επόμενων ημερών το δημόσιο και οι παραχωρησιούχοι αναμένεται να υπογράψουν ιδιωτικά συμφωνητικά με τα οποία θα καθορίζεται το ύψος της αποζημίωσης για κάθε μία από τις τέσσερις παραχωρήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσό της αποζημίωσης για τις κοινοπραξίες Νέα Οδό και Κεντρική Οδό θα είναι 200 εκ. €, ενώ για τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου 80 εκ. €.
Οι παραχωρησιούχοι αναμένεται να λάβουν ως προκαταβολή περίπου το 35% των συμφωνηθέντων αποζημιώσεων, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα την υποχρέωση να προβούν σε όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες ούτως ώστε να ξεκινήσει και πάλι η λειτουργία των εργοταξίων, όταν οι νέες συμβάσεις για τα έργα παραχώρησης εγκριθούν από τη Βουλή.
Αν και τα συμφωνητικά δεν έχουν εγκριθεί ακόμα από τις τράπεζες, αυτό αναμένεται να γίνει τις επόμενες ημέρες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

- Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιο σας στα Ελληνικά και σε κόσμιο ύφος.
Σχόλια με greeklish και υβριστικού περιεχομένου θα διαγράφονται.
- H Ομάδα Διαχείρισης του Kyparissia News Blog δεν αντιπαρατίθεται και δεν συνδιαλέγεται με τους αναγνώστες στο πεδίο σχολιασμού, σχετικά με δημοσιεύσεις και άρθρα (με μόνη εξαίρεση διαδικαστικά-λειτουργικά θέματα του ιστολογίου).
- Οι απόψεις των αναγνωστών δεν αντιπροσωπεύουν τις θέσεις του blog και αποτελούν αποκλειστικά προσωπικές τους τοποθετήσεις.